My Instagram

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Dwa warianty budowy parkingu przy dworcu kolejowym Kielce

17 października Miasto Kielce opublikowało koncepcje budowy parkingu samochodowego nad torami stacji Kielce, w bezpośrednim sąsiedztwie dworca kolejowego Kielce. Koncepcje, którą opracowała firma Jordahl&Pfeifer Technika Budowlana Sp. z o.o., obejmuje dwa warianty nadziemnego parkingu. Opracowanie zostało przekazane do PKP S.A. i PKP PLK S.A. w celu zsynchronizowania prac projektowych, dotyczących przebudowy budynku dworca, modernizacji peronów i układu torowego, przejścia podziemnego, placu Niepodległości oraz całej pozostałej związanej infrastruktury w otoczeniu. 

Wariant 1. Parking nad całą szerokością torowiska stacji Kielce

Płyta parkingowa zlokalizowana ma być po zachodniej stronie dworca PKP, nad torami, stanowiąc zadaszenie peronów kolejowych. Wjazd na parking przewidziano zarówno od strony placu Niepodległości (rampy ślimakowe) jak i od strony ulicy Mielczarskiego (rampa prosta). W płycie przewiduje się świetliki nad peronami, komunikację pionową za pomocą wind i klatek schodowych.

Wariant 1 przewiduje wykonanie płyty parkingu rozpiętej na całej szerokości istniejących torowisk (od peronu 1 do pasa drogowego ulicy Mielczarskiego) o pojemności 378 miejsc postojowych.

Wariant 2 przewiduje wykonanie płyty parkingu nie na całej szerokości torowisk, a jedynie nad użytkowanymi peronami 1, 2 i 3 - ten wariant umożliwia całkowite zadaszenie peronów na całej ich długości. Pojemność parkingu, w zależności od przyjętej długości i organizacji funkcjonalnej, od 415 do 662 miejsc postojowych.

Obecnie rolę parkingu przydworcowego pełni plac Niepodległości. Planowany parking nad torami stwarza szansę, aby plac Niepodległości ukształtować jako wysokiej jakości przestrzeń publiczną, budującą pozytywny wizerunek miasta. O przyszłym kształcie placu ma zdecydować wynik konkurs urbanistyczno-architektonicznego. Jednak niezbyt dużą powierzchnię placu oraz konieczność zapewnienia dojazdu do parkingu, jak i podjazdu samochodom pod dworzec, implikuje spore trudności w pogodzeniu różnych funkcji przyszłego placu. Czy przestrzeń reprezentacyjną placu związać bezpośrednio z budynkiem dworca, czy też połączyć ją w jedną całość ze strefą przystanków? 

Wariant 2. Parking tylko nad peronami stacji Kielce

Wariant 1. Parking nad całą szerokością torowiska stacji Kielce

Wariant 2. Parking tylko nad peronami stacji Kielce

Wariant 2. Parking tylko nad peronami stacji Kielce
/ opracowano na podstawie: materiały prasowe Miasta Kielce publikacja z 17.10.2018 /

Brak komentarzy

Zapraszamy do komentowania