My Instagram

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Każdy sobie rzepkę skrobie czyli przejazdy kolejowe we wsi Mierzyn na linii 8 i LHS

Na terenie wsi Mierzyn znajduje się jeden z wielu przejazdów kolejowych, który jest wspólny dla linii kolejowej nr 8 oraz 65. Jednak z faktu, że jest to jeden przejazd nie oznacza, że tak jest w "papierowej" rzeczywistości.


Ponieważ każda z tych linii należy do różnych firm, więc ma to wpływ na różne traktowanie tego przejazdu przez ich właścicieli. Na linii kolejowej nr 8 (KM 242,341) funkcjonuje przejazd kolejowy kat. C, a na LHS (KM 309.100) przejazd kolejowy kat D. Samoczynna sygnalizacja świetlna i dźwiękowa plus monitoring są związane tylko z ruchem pociągów po torach linii kolejowej nr 8. Działająca sygnalizacja nie ma nic wspólnego z ruchem pociągów po torze LHS. Do niedawna oba przejazdy należały do tej samej kat. D i dla kierowców sytuacja była klarowana.

Obecnie szczególnie niebezpieczny jest wjazd na przejazd od strony Wojciechowic (w pierwszej kolejności na tory LK nr 8). Kierowca widząc, że sygnalizacja świetlna i dźwiękowa nie ostrzega przed nadjeżdżającym pociągiem, może z rozpędu przejechać przez tor LHS. LHS oczywiście postawiła znaki STOP i z formalnego punktu widzenia jest w porządku, ale czy ze zdroworozsądkowego też?

Czy w dobie wszechobecnej łączności bezprzewodowej nie można było ustawić wspólnej sygnalizacji świetlej i dźwiękowej dla obu linii kolejowych?

Każdy sobie rzepkę skrobie...

/ zdjęcia z 24 sierpnia 2017 roku /

2 komentarze:

  1. Oczywiście że tak nie powinno być, ale znając życie, coś się zmieni jak się coś wydarzy,niestety.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tam już wydarzyła się kilkanascie lat temu ogromna tragedia... Jeżdżę tamtędy od czasu do czasu ale w życiu bym nie pomyślała, że sygnalizacja dotyczy tylko pociągów jednej linii. Porażka.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszamy do komentowania